Het is wellicht weleens gebeurd dat je de camera op jouw Doogee F7 start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En ja als de camera van je Doogee F7 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Doogee F7 opnieuw werkt.

We zullen dus zien wat je moet doen als de camera-app op jouw Doogee F7 één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-doogee-f7

Wat te doen als de camera van jouw Doogee F7 niet meer werkt?

1- Start je Doogee F7 opnieuw op

Wat je als eerste moet proberen als de Doogee F7-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, soms is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dit zo is , is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet omdat deze niet is geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Doogee F7

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Doogee F7. Om dit op te lossen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het Doogee F7-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Doogee F7 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk zeggen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Doogee F7 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de Doogee F7 herstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te deïnstalleren en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.