Het kan gebeuren zodra je de camera op jouw Alcatel 3L start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En ja als de camera van je Alcatel 3L niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Alcatel 3L opnieuw werkt.

We zullen dus zien hoe je moet doen zodra de camera-app op jouw Alcatel 3L één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-alcatel-3l

Wat te doen als de camera van jouw Alcatel 3L niet meer werkt?

1- Start je Alcatel 3L opnieuw op

Het eerste wat je moet proberen als de Alcatel 3L-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Alcatel 3L

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Alcatel 3L. Om dit te verhelpen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Daarvoor moet je naar het Alcatel 3L-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Alcatel 3L opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen werkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Alcatel 3L in conflict is met de camera-app. Indien je zou willen weten of dat zo is, moet je de Alcatel 3L opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps te deïnstalleren en dan te testen of het probleem opgelost is.