Het is wellicht weleens gebeurd dat je de camera op jouw Wiko Y62 start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En ja als de camera van je Wiko Y62 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Wiko Y62 weer werkt.

We zullen dus bekijken wat je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Wiko Y62 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-y62

Wat te doen als de camera van jouw Wiko Y62 niet meer werkt?

1- Start je Wiko Y62 opnieuw op

Wat je als eerste moet proberen als de Wiko Y62-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dit zo is , is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien doet de camera-app het niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko Y62

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko Y62. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Daarvoor moet je naar het Wiko Y62-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Wiko Y62 opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen heeft gewerkt, wil dit waarschijnlijk zeggen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Wiko Y62 in conflict is gekomen met de camera-app. Indien je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Wiko Y62 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat echt een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps te verwijderen en dan te controleren of het probleem opgelost is.