Het kan zijn dat je de camera op jouw Wiko View 2 start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En als de camera van je Wiko View 2 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Wiko View 2 opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken hoe je moet doen zodra de camera-app op jouw Wiko View 2 één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-Wiko-View-2-

Wat te doen als de camera van jouw Wiko View 2 niet meer werkt?

1- Start je Wiko View 2 opnieuw op

Het eerste wat je kan doen als de Wiko View 2 -camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, misschien kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dit zo is , is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet omdat deze niet is geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko View 2

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko View 2 . Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Hiervoor moet je naar het Wiko View 2 -parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Wiko View 2 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen werkt, betekent dit waarschijnlijk dat een recent geïnstalleerde app op jouw Wiko View 2 in conflict is met de camera-app. Indien je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Wiko View 2 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de meest recente apps weg te doen en dan te testen of het probleem opgelost is.