Het kan zijn dat je de camera op jouw Wiko Power U30 start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En als de camera van je Wiko Power U30 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Wiko Power U30 weer werkt.

We zullen dus zien wat je moet doen als de camera-app op jouw Wiko Power U30 één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-power-u30

Wat te doen als de camera van jouw Wiko Power U30 niet meer werkt?

1- Start je Wiko Power U30 opnieuw op

Wat je als eerste moet proberen als de Wiko Power U30-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dit zo is , volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet want deze is dan niet geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko Power U30

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko Power U30. Om dit te verhelpen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het Wiko Power U30-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Wiko Power U30 opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, wil dit waarschijnlijk zeggen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Wiko Power U30 in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dat zo is, moet je de Wiko Power U30 herstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te deïnstalleren en dan te testen of het probleem opgelost is.