Het kan zijn dat je de camera op jouw Wiko Tommy 3 start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En als de camera van je Wiko Tommy 3 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Wiko Tommy 3 opnieuw werkt.

We zullen dus zien wat je moet doen zodra de camera-app op jouw Wiko Tommy 3 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-Wiko-Tommy-3

Wat te doen als de camera van jouw Wiko Tommy 3 niet meer werkt?

1- Start je Wiko Tommy 3 opnieuw op

Het eerste wat je zou moeten proberen als de Wiko Tommy 3-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, soms kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien doet de camera-app het niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko Tommy 3

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko Tommy 3. Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Wiko Tommy 3-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Wiko Tommy 3 opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen werkt, betekent dit waarschijnlijk dat een recent geïnstalleerde app op jouw Wiko Tommy 3 in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Wiko Tommy 3 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de recentste apps weg te doen en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.