Het is wellicht weleens gebeurd dat je de camera op jouw Wiko Rainbow Lite start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En als de camera van je Wiko Rainbow Lite niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Wiko Rainbow Lite opnieuw werkt.

We zullen dus zien wat je moet doen zodra de camera-app op jouw Wiko Rainbow Lite één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-rainbow-lite-4g

Wat te doen als de camera van jouw Wiko Rainbow Lite niet meer werkt?

1- Start je Wiko Rainbow Lite opnieuw op

Het eerste wat je zou moeten doen als de Wiko Rainbow Lite-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, misschien is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Wanneer dit het geval is, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien doet de camera-app het niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko Rainbow Lite

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko Rainbow Lite. Om dit op te lossen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Wiko Rainbow Lite-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de Wiko Rainbow Lite opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen heeft gewerkt, betekent dit waarschijnlijk dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Wiko Rainbow Lite in conflict is met de camera-app. Als je wilt weten of dit het geval is, moet je de Wiko Rainbow Lite opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat zeker een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps te deïnstalleren en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.