Het is misschien weleens gebeurd dat je de camera op jouw Vivo X60 start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En ja als de camera van je Vivo X60 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Vivo X60 weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je moet doen als de camera-app op jouw Vivo X60 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-vivo-x60

Wat te doen als de camera van jouw Vivo X60 niet meer werkt?

1- Start je Vivo X60 opnieuw op

Wat je als eerste kan proberen als de Vivo X60-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, misschien kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat zo is , is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Vivo X60

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Vivo X60. Om dit op te lossen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het Vivo X60-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Vivo X60 opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen heeft gewerkt, betekent dit waarschijnlijk dat een recent geïnstalleerde app op jouw Vivo X60 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Vivo X60 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Vandaar dat wij je aanraden om de meest recente apps te deïnstalleren en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.