Het kan zijn dat je de camera op jouw Xiaomi 12T start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En ja als de camera van je Xiaomi 12T niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Xiaomi 12T weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je moet doen als de camera-app op jouw Xiaomi 12T één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-xiaomi-12t

Wat te doen als de camera van jouw Xiaomi 12T niet meer werkt?

1- Start je Xiaomi 12T opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten proberen als de Xiaomi 12T-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet want deze is dan niet geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Xiaomi 12T

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Xiaomi 12T. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Hiervoor moet je naar het Xiaomi 12T-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Xiaomi 12T opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Xiaomi 12T in conflict is met de camera-app. Als je wilt weten of dit het geval is, moet je de Xiaomi 12T opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te deïnstalleren en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.