Het kan gebeuren als je de camera op jouw OPPO A15 start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En ja als de camera van je OPPO A15 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je OPPO A15 weer werkt.

We zullen dus zien wat je zou kunnen doen als de camera-app op jouw OPPO A15 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-oppo-a15

Wat te doen als de camera van jouw OPPO A15 niet meer werkt?

1- Start je OPPO A15 opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten doen als de OPPO A15-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe werkt de camera-app niet want deze is dan niet geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je OPPO A15

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de OPPO A15. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het OPPO A15-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de OPPO A15 opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw OPPO A15 in conflict is gekomen met de camera-app. Indien je wilt weten of dit het geval is, moet je de OPPO A15 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat zeker een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Wij recommanderen hiervoor om de recentste apps te deïnstalleren en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.