Het is vast weleens gebeurd dat je de camera op jouw Wiko WIM Lite start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En ja als de camera van je Wiko WIM Lite niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Wiko WIM Lite opnieuw werkt.

We zullen dus zien wat je moet doen als de camera-app op jouw Wiko WIM Lite één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-wim-lite

Wat te doen als de camera van jouw Wiko WIM Lite niet meer werkt?

1- Start je Wiko WIM Lite opnieuw op

Wat je als eerste kan doen als de Wiko WIM Lite-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, soms kan het komen door een eenvoudige storing. Als dit het geval is, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet want deze is dan niet geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko WIM Lite

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko WIM Lite. Om dit op te lossen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het Wiko WIM Lite-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Wiko WIM Lite opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen werkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Wiko WIM Lite in conflict is gekomen met de camera-app. Indien je zou willen weten of dat zo is, moet je de Wiko WIM Lite opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat zeker een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Vandaar dat wij je aanraden om de meest recente apps te verwijderen en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.