Het kan gebeuren zodra je de camera op jouw Wiko View 2 Pro start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En ja als de camera van je Wiko View 2 Pro niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Wiko View 2 Pro opnieuw werkt.

We zullen dus zien hoe je moet doen zodra de camera-app op jouw Wiko View 2 Pro één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-Wiko-View-2-Pro

Wat te doen als de camera van jouw Wiko View 2 Pro niet meer werkt?

1- Start je Wiko View 2 Pro opnieuw op

Wat je als eerste kan doen als de Wiko View 2 Pro-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, soms kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dat het geval is, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko View 2 Pro

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko View 2 Pro. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Daarvoor moet je naar het Wiko View 2 Pro-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de Wiko View 2 Pro opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, wil dit waarschijnlijk zeggen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Wiko View 2 Pro in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Wiko View 2 Pro herstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Wij recommanderen hiervoor om de recentste apps weg te doen en dan te testen of het probleem opgelost is.