Het kan gebeuren dat jij je Wiko Rainbow wilt gebruiken en dat het scherm niet meer aan gaat. Het is vreselijk irritant wanneer dit gebeurt, omdat de Wiko Rainbow nietswaardig is als het scherm niet aangaat. Daarom is dit een probleem dat redelijk vlug moet worden gefixt. Maar maak je geen zorgen, het feit dat het Wiko Rainbow-scherm niet aangaat, betekent niet zozeker dat het te vervangen is. Om je bij te staan te begrijpen wat er aan de hand is en om het scherm te herstellen, hebben we besloten dit artikel te schrijven. We zullen als eerste zien wat je moet doen als het scherm van je Wiko Rainbow niet meer werkt. Daarna zien we welke de oorzaken van het probleem kunnen zijn.
Wat te doen als je Wiko Rainbow-scherm niet aan gaat
Hieronder staan de fases die we je aanraden te doen om het scherm van je Wiko Rainbow te herstellen.
Controleer of je Wiko Rainbow volledig is geladen
Ja, we weten dat het onnozel lijkt, maar het gebeurt dikwijls dat dit de reden van het probleem is. We bevelen je aan om te controleren of je Wiko Rainbow goed is geladen. Werkelijk, het gebeurt af en toe dat een telefoon in één keer wordt ontladen, zonder het te weten. Daarom zelfs als je er van overtuigd bent dat je Wiko Rainbow geladen is, voordat je merkte dat het scherm niet meer werkte , moet je het nog eens laden. Ga naar de volgende stap als het scherm nog steeds niet werkt.
Voer een harde reset van Wiko Rainbow uit
Af en toe moet je een harde reset uitvoeren van je Wiko Rainbow om het scherm te laten werken. Als je een harde reset wilt uitvoeren, moet je een van de twee onderstaande fases uitvoeren:
• Houd de aan / uit-knop lang ingedrukt.
• Houd de aan / uit-knop en de knop Volume omlaag 7 seconden ingedrukt.
Als je dat hebt gedaan, zal het toestel opnieuw opstarten. Je zult daarna kunnen zien of het scherm weer aan gaat of niet. Als dit niet de kwestie is, ga je naar de volgende fase.
Controleer of het het Wiko Rainbow-scherm is dat niet meer aangaat
Het is belangrijk om te weten of het werkelijk het Wiko Rainbow-scherm is dat niet meer werkt. Want het is ook voorstelbaar dat het probleem aan iets anders ligt. Teneinde te controleren of het scherm het niet meer doet, moet je je Wiko Rainbow nog een keer aanzetten. Bij de herstart, moet je een trilling voelen, een geluid horen of de LED van Wiko Rainbow licht op. Als je een van deze drie situaties opmerkt, betekent dit dat de Wiko Rainbow gestart is en dat het scherm inderdaad niet werkt. Als geen van deze situaties de kwestie is, bedoelt dit dat het probleem niet noodzakelijkerwijs van het scherm komt.
Vervang het Wiko Rainbow-scherm
Indien je in de voorgaande fase hebt kunnen confirmeren dat het Wiko Rainbow-scherm niet werkt, betekent dit dat het een hardwareprobleem is. In dat geval is het jammer genoeg nodig om het Wiko Rainbow-scherm te vervangen. Hiervoor adviseren wij je om naar een gespecialiseerde winkel te gaan.
Wat kunnen de oorzaken zijn dat een Wiko Rainbow- scherm niet meer aan gaat ?
Er kunnen verschillende oorzaken zijn dat het scherm niet meer oplicht. Hieronder zijn sommige mogelijkheden.
Heeft je Wiko Rainbow water-of vochtschade?
Het gebeurt herhaaldelijk dat dit de reden is van een scherm dat niet goed werkt. Indien de Wiko Rainbow in het water is gevallen of als je onlangs in een erg waterige omgeving bent geweest, kan daar het probleem van komen. In dat geval, kun je proberen je Wiko Rainbow wat te verwarmen met een droger en stevig op de bovenkant van het scherm te drukken. Dit kan af en toe het scherm herstellen.
Is de Wiko Rainbow gevallen?
Als je Wiko Rainbow kortgeleden gevallen is of als het scherm kapot is, komt daar waarschijnlijk het probleem van. We bevelen je aan naar de winkel te gaan om het scherm te vervangen.
Zijn er andere signalen?
Indien je Wiko Rainbow de laatste tijd rare dingen heeft gedaan, dan kan het een teken zijn van een probleem met het besturingssysteem (OS). Bijvoorbeeld als je Wiko Rainbow alleen afgaat, of alleen herstart of allerlei andere rare dingen doet, dan is er waarschijnlijk een probleem met het besturingssysteem. Als dit zo is bevelen wij je aan een Factory Reset uit te voeren.