Het is wellicht weleens gebeurd dat je de camera op jouw Gigaset ME start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En als de camera van je Gigaset ME niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Gigaset ME weer werkt.

We zullen dus bekijken wat je moet doen als de camera-app op jouw Gigaset ME één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-gigaset-me

Wat te doen als de camera van jouw Gigaset ME niet meer werkt?

1- Start je Gigaset ME opnieuw op

Het eerste wat je moet doen als de Gigaset ME-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, af en toe is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dit zo is , volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet omdat deze niet is geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Gigaset ME

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Gigaset ME. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Hiervoor moet je naar het Gigaset ME-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Gigaset ME opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen werkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Gigaset ME in conflict is met de camera-app. Als je wilt weten of dit het geval is, moet je de Gigaset ME herstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Vandaar dat wij je aanraden om de recentste apps weg te doen en dan te testen of het probleem opgelost is.