Het kan zijn dat je de camera op jouw Blackview A90 start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En als de camera van je Blackview A90 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Blackview A90 opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken hoe je moet doen zodra de camera-app op jouw Blackview A90 één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-blackview-a90

Wat te doen als de camera van jouw Blackview A90 niet meer werkt?

1- Start je Blackview A90 opnieuw op

Het eerste wat je moet proberen als de Blackview A90-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien doet de camera-app het niet want deze is dan niet geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Blackview A90

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Blackview A90. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Blackview A90-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Blackview A90 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Blackview A90 in conflict is met de camera-app. Indien je wilt weten of dat zo is, moet je de Blackview A90 herstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de meest recente apps weg te doen en dan te controleren of het probleem opgelost is.