Het kan zijn dat je de camera op jouw Xiaomi 11T start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En als de camera van je Xiaomi 11T niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Xiaomi 11T weer werkt.

We zullen dus bekijken wat je moet doen zodra de camera-app op jouw Xiaomi 11T één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-xiaomi-11t

Wat te doen als de camera van jouw Xiaomi 11T niet meer werkt?

1- Start je Xiaomi 11T opnieuw op

Het eerste wat je zou moeten proberen als de Xiaomi 11T-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, misschien kan het komen door een eenvoudige storing. Als dit het geval is, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet omdat deze niet is geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Xiaomi 11T

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Xiaomi 11T. Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Xiaomi 11T-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Xiaomi 11T opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk zeggen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Xiaomi 11T in conflict is gekomen met de camera-app. Als je zou willen weten of dat zo is, moet je de Xiaomi 11T opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Wij recommanderen hiervoor om de recentste apps te verwijderen en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.