Soms krijg je het bericht Authenticatieprobleem op je Vivo Y35 wanneer je verbinding probeert te maken met een Wifi-netwerk. Dit soort foutmeldingen kunnen verschillende oorzaken hebben. We hebben besloten dit artikel te schrijven zodat je een goede verbinding krijgt met je Vivo Y35 op het Wifi-netwerk. We bekijken dus samen wat we moeten doen en controleren om dit Wifi-authenticatieprobleem op te lossen. Ten eerste wat je moet doen op je Vivo Y35. En ten slotte wat je moet doen en controleren op je Wifi-(modem)router.
Wat moet je doen als de Vivo Y35 een authenticatieprobleem heeft op het Wifi-netwerk
Het Wifi-netwerk vergeten op je Vivo Y35
Als het Wifi-netwerk waarmee je verbinding wilt maken sinds je laatste authenticatie gewijzigd is, kan het zijn dat de Vivo Y35 het bericht: Authenticatieprobleem of authenticatiefout weergeeft. Als het probleem daar vandaan komt, is de oplossing vrij eenvoudig. Je hoeft alleen maar het Wifi netwerk vergeten in je Vivo Y35. Ga hiervoor naar de Wifi-netwerkinstellingen en druk enkele seconden op het betreffende netwerk. Je kunt dan de optie: Het netwerk vergetenkiezen. Zodra dit gedaan is, kun je opnieuw proberen verbinding te maken met het Wifi-netwerk. Als het probleem niet is opgelost, ga dan naar de volgende stap.
Druk op de knop op de router
Of je router nu van Vodafone, KPN, Tele2 of T-Mobile is, het kan gebeuren dat er een Wifi-authenticatieprobleem is op de Vivo Y35 omdat de router niet in de Synchronisatie modus staat. Als je de synchronisatiemodus van je router wilt activeren, is dat heel eenvoudig. Je moet een synchronisatieknop vinden om in te drukken. Als je dat gedaan hebt, zal er normaal gesproken een lampje gaan knipperen. Je kunt dan proberen opnieuw verbinding te maken met het Wifi-netwerk met je Vivo Y35. Als het nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende tip.
Het wachtwoord opnieuw invoeren
Soms kan het authenticatieprobleem voortkomen uit de manier waarop je het wachtwoord van het Wifi-netwerk typt. Het is soms subtiel om een Wifi wachtwoord in te typen op zijn Vivo Y35. Wij raden je daarom aan om alle volgende mogelijkheden uit te proberen:
- Type de code zonder spaties of streepjes
- Type het wachtwoord alleen met hoofdletters
- Type het wachtwoord in kleine letters
Reset je router
Zoals bij veel computerproblemen is de oplossing soms heel eenvoudig. Inderdaad, 80% van de computerproblemen worden opgelost door de machine opnieuw op te starten. Wij raden je daarom aan om je router of het access point en je Vivo Y35 te herstarten. Probeer dan opnieuw verbinding te maken met je Vivo Y35.
Controleer de instellingen van de router
Als geen van de bovenstaande oplossingen heeft gewerkt, kan het probleem van de router van je provider komen. Ga dan naar de router-instellingen en controleer of de netwerkbeveiligingssleutel in WPA/WPA2 staat. Als dat niet het geval is, kies dan deze optie. Probeer vervolgens opnieuw je Vivo Y35 op de Wifi aan te sluiten. Als het authenticatieprobleem blijft bestaan, adviseren wij je om contact op te nemen met je provider of naar een telefoonwinkel te gaan.