Het is vast weleens gebeurd dat je de camera op jouw Vivo Y16 start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En ja als de camera van je Vivo Y16 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Vivo Y16 weer werkt.

We zullen dus zien hoe je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Vivo Y16 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-vivo-y16

Wat te doen als de camera van jouw Vivo Y16 niet meer werkt?

1- Start je Vivo Y16 opnieuw op

Het eerste wat je zou moeten doen als de Vivo Y16-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, soms kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dit zo is , is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet want deze is dan niet geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Vivo Y16

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Vivo Y16. Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Daarvoor moet je naar het Vivo Y16-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Vivo Y16 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Vivo Y16 in conflict is met de camera-app. Als je wilt weten of dit het geval is, moet je de Vivo Y16 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps weg te doen en dan te controleren of het probleem opgelost is.