Het kan gebeuren zodra je de camera op jouw Samsung Galaxy S22 ULTRA start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En ja als de camera van je Samsung Galaxy S22 ULTRA niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Samsung Galaxy S22 ULTRA opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken hoe je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Samsung Galaxy S22 ULTRA één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-samsung-galaxy-s22-ultra

Wat te doen als de camera van jouw Samsung Galaxy S22 ULTRA niet meer werkt?

1- Start je Samsung Galaxy S22 ULTRA opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten proberen als de Samsung Galaxy S22 ULTRA-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Samsung Galaxy S22 ULTRA

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Samsung Galaxy S22 ULTRA. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Samsung Galaxy S22 ULTRA-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de Samsung Galaxy S22 ULTRA opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen werkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Samsung Galaxy S22 ULTRA in conflict is gekomen met de camera-app. Indien je wilt weten of dit het geval is, moet je de Samsung Galaxy S22 ULTRA herstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Wij recommanderen hiervoor om de recentste apps te deïnstalleren en dan te controleren of het probleem opgelost is.