Het kan gebeuren dat jij je OnePlus Nord 2 wilt gebruiken en dat het scherm niet meer aan gaat. Het is uiterst vervelend als dit gebeurt, omdat de OnePlus Nord 2 ongeschikt is als het scherm niet aangaat. Daarom is dit een probleem dat best vlug moet worden gefixt. Maar maak je geen zorgen, het geval dat het OnePlus Nord 2-scherm niet aangaat, zegt niet zozeker dat het te vervangen is. Om je te helpen te begrijpen wat er aan de hand is en om het scherm te repareren, hebben we bedacht dit artikel te schrijven. We zullen eerst zien wat je moet uitvoeren als het scherm van je OnePlus Nord 2 niet meer werkt. En dan zien we welke de oorzaken van het probleem kunnen zijn.
Wat te doen als je OnePlus Nord 2-scherm niet aan gaat
Hieronder staan de fases die we je aanbevelen te doen om het scherm van je OnePlus Nord 2 te repareren.
Controleer of je OnePlus Nord 2 volledig is geladen
Ja, we begrijpen dat het idioot lijkt, maar het gebeurt dikwijls dat dit de reden van het probleem is. We adviseren je om te controleren of je OnePlus Nord 2 goed is geladen. Inderdaad, het gebeurt soms dat een telefoon in één keer wordt ontladen, zonder het te weten. Daarom zelfs als je er zeker van bent dat je OnePlus Nord 2 geladen is, voor je merkte dat het scherm niet meer werkte , moet je het nogmaals laden. Ga naar de volgende stap als het scherm nog steeds niet werkt.
Voer een harde reset van OnePlus Nord 2 uit
Misschien moet je een harde reset uitvoeren van je OnePlus Nord 2 om het scherm te laten werken. Als je een harde reset wilt uitvoeren, moet je een van de twee onderstaande fases uitvoeren:
• Houd de aan / uit-knop lang ingedrukt.
• Houd de aan / uit-knop en de knop Volume omlaag 7 seconden ingedrukt.
Als je dat hebt gedaan, zal het toestel weer opstarten. Je zult dan kunnen zien of het scherm weer aan gaat of niet. Als dit niet zo is, ga je naar de volgende stap.
Controleer of het het OnePlus Nord 2-scherm is dat niet meer aangaat
Het is fundamenteel om te weten of het werkelijk het OnePlus Nord 2-scherm is dat niet meer werkt. Want het is ook voorstelbaar dat het probleem aan iets anders ligt. Om te controleren of het scherm het niet meer doet, moet je je OnePlus Nord 2 nogmaals aanzetten. Bij de herstart, moet je een trilling bemerken, een geluid horen of de LED van OnePlus Nord 2 licht op. Als je een van deze drie gevallen opmerkt, bewijst dit dat de OnePlus Nord 2 gestart is en dat het scherm dus niet werkt. Als geen van deze situaties het geval is, beduidt dit dat het probleem niet noodzakelijkerwijs van het scherm komt.
Vervang het OnePlus Nord 2-scherm
Indien je in de voorgaande stap hebt kunnen affirmeren dat het OnePlus Nord 2-scherm niet functioneert, betekent dit dat het een hardwareprobleem is. In dat geval is het jammer genoeg onvermijdelijk om het OnePlus Nord 2-scherm te vernieuwen. Daarvoor recommanderen wij je om naar een gespecialiseerde winkel te gaan.
Wat kunnen de oorzaken zijn dat een OnePlus Nord 2- scherm niet meer aan gaat ?
Er kunnen andere redenen zijn dat het scherm niet meer oplicht. Hieronder zijn een paar mogelijkheden.
Heeft je OnePlus Nord 2 water-of vochtschade?
Het gebeurt vaak dat dit de reden is van een scherm dat niet goed functioneert. Indien de OnePlus Nord 2 in het water is gevallen of als je laatst in een zeer nattige omgeving bent geweest, kan daar het probleem van komen. En als dat zo is, kun je trachten je OnePlus Nord 2 wat te verwarmen met een droger en stevig op de bovenkant van het scherm te drukken. Dit kan soms het scherm in orde brengen.
Is de OnePlus Nord 2 gevallen?
Als je OnePlus Nord 2 kortgeleden gevallen is of als het scherm gebroken is, komt daar vermoedelijk het probleem van. We adviseren je naar de winkel te gaan om het scherm te vernieuwen.
Zijn er andere signalen?
Indien je OnePlus Nord 2 de laatste tijd rare dingen heeft gedaan, dan kan het een sein zijn van een probleem met het besturingssysteem (OS). Bijvoorbeeld als je OnePlus Nord 2 alleen afgaat, of alleen herstart of allerlei andere vreemde dingen doet, dan is er vermoedelijk een probleem met het besturingssysteem. Zo ja adviseren wij je een Factory Reset uit te voeren.