Het kan gebeuren dat jij je OnePlus N10 wilt gebruiken en dat het scherm niet meer aan gaat. Het is uiterst naar indien dit gebeurt, omdat de OnePlus N10 nietswaardig is als het scherm niet aangaat. Natuurlijk is dit een probleem dat nogal vlug moet worden gefixt. Maar maak je geen zorgen, het feit dat het OnePlus N10-scherm niet aangaat, zegt niet noodzakelijk dat het te vernieuwen is. Teneinde je bij te staan te begrijpen wat er aan de hand is en om het scherm te herstellen, hebben we besloten dit artikel op te schrijven. We zullen eerst bekijken wat je moet uitvoeren als het scherm van je OnePlus N10 niet meer werkt. Vervolgens bekijken we welke de oorzaken van het probleem kunnen zijn.

Het-scherm-van-mijn-gaat-niet-meer-aanoneplus-n10

Wat te doen als je OnePlus N10-scherm niet aan gaat

Hieronder staan de fases die we je aanraden te doen om het scherm van je OnePlus N10 te herstellen.

Controleer of je OnePlus N10 volledig is geladen

Ja, we weten dat het zot lijkt, maar het gebeurt vaak dat dit de reden van het probleem is. We raden je aan om te controleren of je OnePlus N10 goed is geladen. Werkelijk, het gebeurt af en toe dat een telefoon in één keer wordt ontladen, zonder het te weten. Daarom zelfs als je er van overtuigd bent dat je OnePlus N10 geladen is, voor je merkte dat het scherm niet meer werkte , moet je het weer laden. Ga naar de volgende stap als het scherm nog steeds niet funtioneert.

Voer een harde reset van OnePlus N10 uit

Soms moet je een harde reset uitvoeren van je OnePlus N10 om het scherm te laten werken. Als je een harde reset wilt uitvoeren, moet je een van de twee onderstaande fases uitvoeren:
• Houd de aan / uit-knop lang ingedrukt.
• Houd de aan / uit-knop en de knop Volume omlaag 7 seconden ingedrukt.
Als je dat hebt gedaan, zal het toestel opnieuw opstarten. Je zult dan kunnen zien of het scherm weer aan gaat of niet. Als dit niet zo is, ga je naar de volgende fase.

Controleer of het het OnePlus N10-scherm is dat niet meer aangaat

Het is fundamenteel om te weten of het echt het OnePlus N10-scherm is dat niet meer werkt. Want het is ook voorstelbaar dat het probleem aan iets anders ligt. Om te verifiëren of het scherm het niet meer doet, moet je je OnePlus N10 opnieuw aanzetten. Bij de herstart, moet je een trilling waarnemen, een geluid horen of de LED van OnePlus N10 licht op. Als je een van deze drie situaties opmerkt, bewijst dit dat de OnePlus N10 gestart is en dat het scherm dus niet werkt. Als geen van deze situaties het geval is, bedoelt dit dat het probleem niet verplicht van het scherm komt.

Vervang het OnePlus N10-scherm

Ingeval je in de voorgaande fase hebt kunnen bevestigen dat het OnePlus N10-scherm niet werkt, betekent dit dat het een hardwareprobleem is. In dat geval is het helaas onvermijdelijk om het OnePlus N10-scherm te vervangen. Hiervoor bevelen wij je aan om naar een gespecialiseerde winkel te gaan.

Wat kunnen de oorzaken zijn dat een OnePlus N10- scherm niet meer aan gaat ?

Er kunnen verschillende redenen zijn dat het scherm niet meer oplicht. Hieronder zijn een paar opties.

Heeft je OnePlus N10 water-of vochtschade?

Het gebeurt herhaaldelijk dat dit de reden is van een scherm dat niet goed werkt. Ingeval de OnePlus N10 in het water is gevallen of als je laatst in een zeer nattige omgeving bent geweest, kan daar het probleem van komen. In dat geval, kun je trachten je OnePlus N10 lichtjes te verwarmen met een droger en krachtig op de bovenkant van het scherm te drukken. Dit kan misschien het scherm in orde brengen.

Is de OnePlus N10 gevallen?

Als je OnePlus N10 kortgeleden gevallen is of als het scherm stuk is, komt daar ongetwijfeld het probleem van. We raden je aan naar de winkel te gaan om het scherm te vervangen.

Zijn er andere signalen?

Ingeval je OnePlus N10 de laatste tijd vreemde dingen heeft gedaan, dan kan het een teken zijn van een probleem met het besturingssysteem (OS). Bijvoorbeeld als je OnePlus N10 alleen afgaat, of alleen herstart of allerlei andere rare dingen doet, dan is er vermoedelijk een probleem met het besturingssysteem. Als dit zo is adviseren wij je een Factory Reset te realiseren.