Het kan gebeuren dat jij je OnePlus N10 wilt gebruiken en dat het scherm niet meer aan gaat. Het is uiterst ellendig wanneer dit gebeurt, omdat de OnePlus N10 ongeschikt is als het scherm niet aangaat. Dus is dit een probleem dat tamelijk snel moet worden opgelost. Maar maak je geen zorgen, het geval dat het OnePlus N10-scherm niet aangaat, betekent niet zozeker dat het te vervangen is. Teneinde je te helpen te begrijpen wat er aan de hand is en om het scherm te repareren, hebben we besloten dit artikel te schrijven. We zullen eerst zien wat je moet doen als het scherm van je OnePlus N10 niet meer werkt. Daarna zien we welke de oorzaken van het probleem kunnen zijn.

Het-scherm-van-mijn-gaat-niet-meer-aanoneplus-nord-n10

Wat te doen als je OnePlus N10-scherm niet aan gaat

Hieronder staan de stappen die we je aanraden te doen om het scherm van je OnePlus N10 te repareren.

Controleer of je OnePlus N10 volledig is geladen

Ja, we weten dat het idioot lijkt, maar het gebeurt dikwijls dat dit de oorzaak van het probleem is. We raden je aan om te controleren of je OnePlus N10 goed is geladen. Echt, het gebeurt soms dat een telefoon in één keer wordt ontladen, zonder het te weten. Dus zelfs als je er van overtuigd bent dat je OnePlus N10 geladen is, voor je merkte dat het scherm niet meer werkte , moet je het weer laden. Ga naar de volgende stap als het scherm nog steeds niet funtioneert.

Voer een harde reset van OnePlus N10 uit

Af en toe moet je een harde reset uitvoeren van je OnePlus N10 om het scherm te laten werken. Als je een harde reset wilt uitvoeren, moet je een van de twee onderstaande stappen uitvoeren:
• Houd de aan / uit-knop lang ingedrukt.
• Houd de aan / uit-knop en de knop Volume omlaag 7 seconden ingedrukt.
Als je dat hebt gedaan, zal het toestel opnieuw opstarten. Je zult hierna kunnen zien of het scherm weer aan gaat of niet. Als dit niet het geval is, ga je naar de volgende fase.

Controleer of het het OnePlus N10-scherm is dat niet meer aangaat

Het is fundamenteel om te weten of het echt het OnePlus N10-scherm is dat niet meer werkt. Want het is ook mogelijk dat het probleem aan iets anders ligt. Om te checken of het scherm het niet meer doet, moet je je OnePlus N10 nog eens aanzetten. Bij de herstart, moet je een trilling bemerken, een geluid horen of de LED van OnePlus N10 licht op. Als je een van deze drie situaties opmerkt, bewijst dit dat de OnePlus N10 gestart is en dat het scherm inderdaad niet werkt. Als geen van deze situaties het geval is, bedoelt dit dat het probleem niet noodzakelijkerwijs van het scherm komt.

Vervang het OnePlus N10-scherm

Als je in de voorafgaande fase hebt kunnen bevestigen dat het OnePlus N10-scherm niet werkt, betekent dit dat het een hardwareprobleem is. In dat geval is het helaas onvermijdelijk om het OnePlus N10-scherm te verwisselen. Hiervoor raden wij je aan om naar een gespecialiseerde winkel te gaan.

Wat kunnen de oorzaken zijn dat een OnePlus N10- scherm niet meer aan gaat ?

Er kunnen andere oorzaken zijn dat het scherm niet meer oplicht. Hieronder zijn een paar opties.

Heeft je OnePlus N10 water-of vochtschade?

Het gebeurt herhaaldelijk dat dit de oorzaak is van een scherm dat niet goed werkt. Als de OnePlus N10 in het water is gevallen of als je onlangs in een behoorlijk waterige omgeving bent geweest, kan daar het probleem van komen. Indien dat zo is , kun je trachten je OnePlus N10 wat te verwarmen met een droger en krachtig op de bovenkant van het scherm te drukken. Dit kan misschien het scherm herstellen.

Is de OnePlus N10 gevallen?

Als je OnePlus N10 onlangs gevallen is of als het scherm gebroken is, komt daar waarschijnlijk het probleem van. We raden je aan naar de winkel te gaan om het scherm te verwisselen.

Zijn er andere signalen?

Als je OnePlus N10 de laatste tijd vreemde dingen heeft gedaan, dan kan het een sein zijn van een probleem met het besturingssysteem (OS). Bijvoorbeeld als je OnePlus N10 alleen afgaat, of alleen herstart of allerlei andere vreemde dingen doet, dan is er vermoedelijk een probleem met het besturingssysteem. Indien dat zo is bevelen wij je aan een Factory Reset uit te voeren.