Het kan gebeuren dat jij je ASUS Zenfone 2 wilt gebruiken en dat het scherm niet meer aan gaat. Het is vreselijk naar wanneer dit gebeurt, omdat de ASUS Zenfone 2 ongeschikt is als het scherm niet aangaat. Natuurlijk is dit een probleem dat vrij snel moet worden opgelost. Maar maak je geen zorgen, het geval dat het ASUS Zenfone 2-scherm niet aangaat, betekent niet noodzakelijk dat het te vernieuwen is. Om je bij te staan te begrijpen wat er aan de hand is en om het scherm te herstellen, hebben we besloten dit artikel te schrijven. We zullen eerst bekijken wat je moet gaan doen als het scherm van je ASUS Zenfone 2 niet meer werkt. Daarna bekijken we welke de oorzaken van het probleem kunnen zijn.
Wat te doen als je ASUS Zenfone 2-scherm niet aan gaat
Hieronder staan de fases die we je aanbevelen te doen om het scherm van je ASUS Zenfone 2 te herstellen.
Controleer of je ASUS Zenfone 2 volledig is geladen
Ja, we weten dat het zot lijkt, maar het gebeurt regelmatig dat dit de reden van het probleem is. We adviseren je om te controleren of je ASUS Zenfone 2 goed is geladen. Werkelijk, het gebeurt soms dat een telefoon in één keer wordt ontladen, zonder het te weten. Dus zelfs als je er van overtuigd bent dat je ASUS Zenfone 2 geladen is, voor je merkte dat het scherm niet meer werkte , moet je het nog eens laden. Ga naar de volgende stap als het scherm nog steeds niet werkt.
Voer een harde reset van ASUS Zenfone 2 uit
Misschien moet je een harde reset realiseren van je ASUS Zenfone 2 om het scherm te laten werken. Als je een harde reset wilt realiseren, moet je een van de twee onderstaande fases realiseren:
• Houd de aan / uit-knop lang ingedrukt.
• Houd de aan / uit-knop en de knop Volume omlaag 7 seconden ingedrukt.
Als je dat hebt gedaan, zal het toestel weer opstarten. Je zult dan kunnen zien of het scherm weer aan gaat of niet. Als dit niet de kwestie is, ga je naar de volgende fase.
Controleer of het het ASUS Zenfone 2-scherm is dat niet meer aangaat
Het is fundamenteel om te weten of het echt het ASUS Zenfone 2-scherm is dat niet meer werkt. Want het is ook mogelijk dat het probleem aan iets anders ligt. Teneinde te verifiëren of het scherm het niet meer doet, moet je je ASUS Zenfone 2 nog eens aanzetten. Bij de herstart, moet je een trilling bemerken, een geluid horen of de LED van ASUS Zenfone 2 licht op. Als je een van deze drie gevallen opmerkt, toont dit aan dat de ASUS Zenfone 2 gestart is en dat het scherm inderdaad niet werkt. Als geen van deze situaties de kwestie is, beduidt dit dat het probleem niet noodzakelijkerwijs van het scherm komt.
Vervang het ASUS Zenfone 2-scherm
Indien je in de voorgaande fase hebt kunnen bevestigen dat het ASUS Zenfone 2-scherm niet werkt, betekent dit dat het een hardwareprobleem is. In dergelijk geval is het helaas noodzakelijk om het ASUS Zenfone 2-scherm te vervangen. Daarvoor raden wij je aan om naar een gespecialiseerde winkel te gaan.
Wat kunnen de oorzaken zijn dat een ASUS Zenfone 2- scherm niet meer aan gaat ?
Er kunnen verschillende oorzaken zijn dat het scherm niet meer oplicht. Hieronder zijn een paar mogelijkheden.
Heeft je ASUS Zenfone 2 water-of vochtschade?
Het gebeurt vaak dat dit de reden is van een scherm dat niet goed werkt. Indien de ASUS Zenfone 2 in het water is gevallen of als je kortgeleden in een behoorlijk nattige omgeving bent geweest, kan daar het probleem van komen. In dat geval, kun je proberen je ASUS Zenfone 2 wat te verwarmen met een droger en krachtig op de bovenkant van het scherm te drukken. Dit kan misschien het scherm weer goed maken.
Is de ASUS Zenfone 2 gevallen?
Als je ASUS Zenfone 2 onlangs gevallen is of als het scherm kapot is, komt daar waarschijnlijk het probleem van. We adviseren je naar de winkel te gaan om het scherm te vervangen.
Zijn er andere signalen?
Indien je ASUS Zenfone 2 de laatste tijd rare dingen heeft gedaan, dan kan het een sein zijn van een probleem met het besturingssysteem (OS). Bijvoorbeeld als je ASUS Zenfone 2 alleen afgaat, of alleen herstart of allerlei andere rare dingen doet, dan is er ongetwijfeld een probleem met het besturingssysteem. In dit geval bevelen wij je aan een Factory Reset uit te voeren.