Het kan gebeuren als je de camera op jouw Crosscall core M5 start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En ja als de camera van je Crosscall core M5 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Crosscall core M5 opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken wat je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Crosscall core M5 één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-crosscall-core-m5

Wat te doen als de camera van jouw Crosscall core M5 niet meer werkt?

1- Start je Crosscall core M5 opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten proberen als de Crosscall core M5-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat zo is , is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Crosscall core M5

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Crosscall core M5. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Crosscall core M5-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Crosscall core M5 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Crosscall core M5 in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Crosscall core M5 herstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de recentste apps te deïnstalleren en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.