Het is misschien weleens gebeurd dat je de camera op jouw Crosscall TREKKER X4 start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En als de camera van je Crosscall TREKKER X4 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Crosscall TREKKER X4 opnieuw werkt.

We zullen dus zien wat je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Crosscall TREKKER X4 één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-crosscall-trekker-x4

Wat te doen als de camera van jouw Crosscall TREKKER X4 niet meer werkt?

1- Start je Crosscall TREKKER X4 opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten doen als de Crosscall TREKKER X4-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, misschien is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Crosscall TREKKER X4

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Crosscall TREKKER X4. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Crosscall TREKKER X4-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Crosscall TREKKER X4 opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen werkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Crosscall TREKKER X4 in conflict is met de camera-app. Indien je wilt weten of dit het geval is, moet je de Crosscall TREKKER X4 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat zeker een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps weg te doen en dan te controleren of het probleem opgelost is.