Het is wellicht weleens gebeurd dat je de camera op jouw Wiko Y82 start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En ja als de camera van je Wiko Y82 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Wiko Y82 opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken hoe je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Wiko Y82 één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-y82

Wat te doen als de camera van jouw Wiko Y82 niet meer werkt?

1- Start je Wiko Y82 opnieuw op

Het eerste wat je moet doen als de Wiko Y82-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat het geval is, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet omdat deze niet is geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko Y82

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko Y82. Om dit op te lossen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Wiko Y82-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Wiko Y82 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Wiko Y82 in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Wiko Y82 herstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps te deïnstalleren en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.