Het kan gebeuren als je de camera op jouw Wiko WIM start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En ja als de camera van je Wiko WIM niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Wiko WIM weer werkt.

We zullen dus bekijken wat je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Wiko WIM één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-wim

Wat te doen als de camera van jouw Wiko WIM niet meer werkt?

1- Start je Wiko WIM opnieuw op

Wat je als eerste moet proberen als de Wiko WIM-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, af en toe kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Wanneer dit het geval is, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko WIM

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko WIM. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het Wiko WIM-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Wiko WIM opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen werkt, betekent dit waarschijnlijk dat een recent geïnstalleerde app op jouw Wiko WIM in conflict is met de camera-app. Indien je zou willen weten of dat zo is, moet je de Wiko WIM opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te verwijderen en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.