Het kan zijn dat je de camera op jouw Wiko VIEW PRIME start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En als de camera van je Wiko VIEW PRIME niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Wiko VIEW PRIME weer werkt.

We zullen dus zien hoe je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Wiko VIEW PRIME één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-view-prime

Wat te doen als de camera van jouw Wiko VIEW PRIME niet meer werkt?

1- Start je Wiko VIEW PRIME opnieuw op

Het eerste wat je moet doen als de Wiko VIEW PRIME-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dit het geval is, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet omdat deze niet is geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko VIEW PRIME

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko VIEW PRIME. Om dit te verhelpen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het Wiko VIEW PRIME-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Wiko VIEW PRIME opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen werkt, betekent dit waarschijnlijk dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Wiko VIEW PRIME in conflict is gekomen met de camera-app. Indien je zou willen weten of dat zo is, moet je de Wiko VIEW PRIME herstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat echt een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Vandaar dat wij je aanraden om de meest recente apps te verwijderen en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.