Het kan zijn dat je de camera op jouw Wiko View Go start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En ja als de camera van je Wiko View Go niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Wiko View Go opnieuw werkt.

We zullen dus zien wat je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Wiko View Go één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-view-go

Wat te doen als de camera van jouw Wiko View Go niet meer werkt?

1- Start je Wiko View Go opnieuw op

Het eerste wat je kan proberen als de Wiko View Go-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat zo is , volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet want deze is dan niet geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko View Go

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko View Go. Om dit te verhelpen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Hiervoor moet je naar het Wiko View Go-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Wiko View Go opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Wiko View Go in conflict is gekomen met de camera-app. Indien je wilt weten of dat zo is, moet je de Wiko View Go herstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de recentste apps weg te doen en dan te testen of het probleem opgelost is.