Het kan zijn dat je de camera op jouw Wiko VIEW start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En als de camera van je Wiko VIEW niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Wiko VIEW weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je moet doen als de camera-app op jouw Wiko VIEW één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-view

Wat te doen als de camera van jouw Wiko VIEW niet meer werkt?

1- Start je Wiko VIEW opnieuw op

Wat je als eerste moet proberen als de Wiko VIEW-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, af en toe is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat zo is , volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe werkt de camera-app niet want deze is dan niet geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko VIEW

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko VIEW. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Daarvoor moet je naar het Wiko VIEW-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Wiko VIEW opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen werkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Wiko VIEW in conflict is gekomen met de camera-app. Als je zou willen weten of dat zo is, moet je de Wiko VIEW herstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat echt een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te verwijderen en dan te testen of het probleem opgelost is.