Het kan gebeuren als je de camera op jouw Wiko View 2 start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En ja als de camera van je Wiko View 2 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Wiko View 2 weer werkt.

We zullen dus zien hoe je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Wiko View 2 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-Wiko-View-2

Wat te doen als de camera van jouw Wiko View 2 niet meer werkt?

1- Start je Wiko View 2 opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten proberen als de Wiko View 2-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, soms is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dit het geval is, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet omdat deze niet is geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko View 2

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko View 2. Om dit te verhelpen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Wiko View 2-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Wiko View 2 opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen werkt, betekent dit waarschijnlijk dat een recent geïnstalleerde app op jouw Wiko View 2 in conflict is met de camera-app. Indien je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Wiko View 2 herstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te verwijderen en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.