Het is misschien weleens gebeurd dat je de camera op jouw Wiko UPULSE start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En ja als de camera van je Wiko UPULSE niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Wiko UPULSE opnieuw werkt.

We zullen dus zien wat je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Wiko UPULSE één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-upulse

Wat te doen als de camera van jouw Wiko UPULSE niet meer werkt?

1- Start je Wiko UPULSE opnieuw op

Wat je als eerste moet doen als de Wiko UPULSE-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet want deze is dan niet geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko UPULSE

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko UPULSE. Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Wiko UPULSE-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de Wiko UPULSE opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen heeft gewerkt, betekent dit waarschijnlijk dat een recent geïnstalleerde app op jouw Wiko UPULSE in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de Wiko UPULSE opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps weg te doen en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.