Het is misschien weleens gebeurd dat je de camera op jouw Wiko SUNNY start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En als de camera van je Wiko SUNNY niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Wiko SUNNY opnieuw werkt.

We zullen dus zien wat je moet doen zodra de camera-app op jouw Wiko SUNNY één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-sunny

Wat te doen als de camera van jouw Wiko SUNNY niet meer werkt?

1- Start je Wiko SUNNY opnieuw op

Het eerste wat je kan doen als de Wiko SUNNY-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dit zo is , volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet omdat deze niet is geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko SUNNY

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko SUNNY. Om dit op te lossen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Wiko SUNNY-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Wiko SUNNY opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen werkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Wiko SUNNY in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de Wiko SUNNY opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Vandaar dat wij je aanraden om de meest recente apps te deïnstalleren en dan te testen of het probleem opgelost is.