Het is misschien weleens gebeurd dat je de camera op jouw Wiko Stairway start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En ja als de camera van je Wiko Stairway niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Wiko Stairway opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken wat je moet doen als de camera-app op jouw Wiko Stairway één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-stairway

Wat te doen als de camera van jouw Wiko Stairway niet meer werkt?

1- Start je Wiko Stairway opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten doen als de Wiko Stairway-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, af en toe is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dit zo is , volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet want deze is dan niet geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko Stairway

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko Stairway. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Wiko Stairway-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Wiko Stairway opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen heeft gewerkt, wil dit waarschijnlijk zeggen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Wiko Stairway in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de Wiko Stairway opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de recentste apps weg te doen en dan te testen of het probleem opgelost is.