Het kan zijn dat je de camera op jouw Wiko Slide start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En ja als de camera van je Wiko Slide niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Wiko Slide weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je moet doen zodra de camera-app op jouw Wiko Slide één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-slide

Wat te doen als de camera van jouw Wiko Slide niet meer werkt?

1- Start je Wiko Slide opnieuw op

Het eerste wat je moet doen als de Wiko Slide-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, soms is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet omdat deze niet is geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko Slide

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko Slide. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Hiervoor moet je naar het Wiko Slide-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Wiko Slide opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Wiko Slide in conflict is met de camera-app. Indien je wilt weten of dit het geval is, moet je de Wiko Slide opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Vandaar dat wij je aanraden om de recentste apps weg te doen en dan te testen of het probleem opgelost is.