Het kan zijn dat je de camera op jouw Wiko S-Kool start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En ja als de camera van je Wiko S-Kool niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Wiko S-Kool weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Wiko S-Kool één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-s-kool

Wat te doen als de camera van jouw Wiko S-Kool niet meer werkt?

1- Start je Wiko S-Kool opnieuw op

Het eerste wat je moet doen als de Wiko S-Kool-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dit zo is , volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko S-Kool

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko S-Kool. Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Wiko S-Kool-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Wiko S-Kool opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, betekent dit waarschijnlijk dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Wiko S-Kool in conflict is gekomen met de camera-app. Indien je wilt weten of dat zo is, moet je de Wiko S-Kool opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat echt een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de recentste apps te deïnstalleren en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.