Het is vast weleens gebeurd dat je de camera op jouw Wiko Lenny 5 start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En als de camera van je Wiko Lenny 5 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Wiko Lenny 5 weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je moet doen als de camera-app op jouw Wiko Lenny 5 één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-lenny-5

Wat te doen als de camera van jouw Wiko Lenny 5 niet meer werkt?

1- Start je Wiko Lenny 5 opnieuw op

Wat je als eerste moet proberen als de Wiko Lenny 5-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, misschien is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien doet de camera-app het niet want deze is dan niet geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko Lenny 5

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko Lenny 5. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Wiko Lenny 5-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de Wiko Lenny 5 opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Wiko Lenny 5 in conflict is met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de Wiko Lenny 5 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat zeker een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Vandaar dat wij je aanraden om de recentste apps te deïnstalleren en dan te testen of het probleem opgelost is.