Het kan zijn dat je de camera op jouw Wiko Lenny 4 start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En ja als de camera van je Wiko Lenny 4 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Wiko Lenny 4 opnieuw werkt.

We zullen dus zien wat je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Wiko Lenny 4 één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-lenny-4

Wat te doen als de camera van jouw Wiko Lenny 4 niet meer werkt?

1- Start je Wiko Lenny 4 opnieuw op

Wat je als eerste kan doen als de Wiko Lenny 4-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, misschien is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Wanneer dat het geval is, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien doet de camera-app het niet want deze is dan niet geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko Lenny 4

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko Lenny 4. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Wiko Lenny 4-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de Wiko Lenny 4 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Wiko Lenny 4 in conflict is gekomen met de camera-app. Indien je wilt weten of dit het geval is, moet je de Wiko Lenny 4 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Vandaar dat wij je aanraden om de recentste apps te verwijderen en dan te testen of het probleem opgelost is.