Het kan zijn dat je de camera op jouw Wiko Lenny 2 start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En als de camera van je Wiko Lenny 2 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Wiko Lenny 2 opnieuw werkt.

We zullen dus zien wat je moet doen zodra de camera-app op jouw Wiko Lenny 2 één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-lenny-2

Wat te doen als de camera van jouw Wiko Lenny 2 niet meer werkt?

1- Start je Wiko Lenny 2 opnieuw op

Wat je als eerste kan doen als de Wiko Lenny 2-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, misschien is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet want deze is dan niet geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko Lenny 2

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko Lenny 2. Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Hiervoor moet je naar het Wiko Lenny 2-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de Wiko Lenny 2 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen werkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Wiko Lenny 2 in conflict is gekomen met de camera-app. Indien je zou willen weten of dat zo is, moet je de Wiko Lenny 2 herstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Vandaar dat wij je aanraden om de meest recente apps te deïnstalleren en dan te testen of het probleem opgelost is.