Het kan zijn dat je de camera op jouw Wiko Iggy start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En ja als de camera van je Wiko Iggy niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Wiko Iggy weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Wiko Iggy één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-iggy

Wat te doen als de camera van jouw Wiko Iggy niet meer werkt?

1- Start je Wiko Iggy opnieuw op

Het eerste wat je kan proberen als de Wiko Iggy-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet omdat deze niet is geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko Iggy

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko Iggy. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Wiko Iggy-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Wiko Iggy opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen werkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Wiko Iggy in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dat zo is, moet je de Wiko Iggy opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps te deïnstalleren en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.