Het is vast weleens gebeurd dat je de camera op jouw Wiko Harry start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En als de camera van je Wiko Harry niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Wiko Harry weer werkt.

We zullen dus zien wat je moet doen zodra de camera-app op jouw Wiko Harry één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko-harry

Wat te doen als de camera van jouw Wiko Harry niet meer werkt?

1- Start je Wiko Harry opnieuw op

Het eerste wat je moet proberen als de Wiko Harry-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, soms is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dit zo is , volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien doet de camera-app het niet omdat deze niet is geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko Harry

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko Harry. Om dit op te lossen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Wiko Harry-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de Wiko Harry opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen heeft gewerkt, betekent dit waarschijnlijk dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Wiko Harry in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Wiko Harry herstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat zeker een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Vandaar dat wij je aanraden om de meest recente apps te deïnstalleren en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.