Het is wellicht weleens gebeurd dat je de camera op jouw Wiko start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En ja als de camera van je Wiko niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Wiko opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken hoe je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Wiko één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-wiko

Wat te doen als de camera van jouw Wiko niet meer werkt?

1- Start je Wiko opnieuw op

Het eerste wat je zou moeten doen als de Wiko-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe kan het komen door een eenvoudige storing. Als dit zo is , volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe werkt de camera-app niet want deze is dan niet geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Wiko

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Wiko. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Wiko-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de Wiko opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Wiko in conflict is met de camera-app. Indien je wilt weten of dat zo is, moet je de Wiko opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Vandaar dat wij je aanraden om de meest recente apps weg te doen en dan te testen of het probleem opgelost is.