Het is misschien weleens gebeurd dat je de camera op jouw Vivo Y72 start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En als de camera van je Vivo Y72 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Vivo Y72 opnieuw werkt.

We zullen dus zien hoe je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Vivo Y72 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-vivo-y72

Wat te doen als de camera van jouw Vivo Y72 niet meer werkt?

1- Start je Vivo Y72 opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten proberen als de Vivo Y72-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Vivo Y72

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Vivo Y72. Om dit te verhelpen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Hiervoor moet je naar het Vivo Y72-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Vivo Y72 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Vivo Y72 in conflict is met de camera-app. Indien je wilt weten of dit het geval is, moet je de Vivo Y72 herstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat echt een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de recentste apps weg te doen en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.