Het kan zijn dat je de camera op jouw Vivo Y55 start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En als de camera van je Vivo Y55 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Vivo Y55 weer werkt.

We zullen dus zien wat je moet doen als de camera-app op jouw Vivo Y55 één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-vivo-y55

Wat te doen als de camera van jouw Vivo Y55 niet meer werkt?

1- Start je Vivo Y55 opnieuw op

Het eerste wat je moet doen als de Vivo Y55-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, af en toe kan het komen door een eenvoudige storing. Wanneer dat het geval is, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Vivo Y55

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Vivo Y55. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Vivo Y55-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de Vivo Y55 opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Vivo Y55 in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Vivo Y55 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de recentste apps te verwijderen en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.