Het kan gebeuren als je de camera op jouw Vivo Y52 start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En ja als de camera van je Vivo Y52 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Vivo Y52 weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Vivo Y52 één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-vivo-y52

Wat te doen als de camera van jouw Vivo Y52 niet meer werkt?

1- Start je Vivo Y52 opnieuw op

Wat je als eerste moet doen als de Vivo Y52-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, misschien kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Vivo Y52

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Vivo Y52. Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Hiervoor moet je naar het Vivo Y52-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Vivo Y52 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Vivo Y52 in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Vivo Y52 herstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Vandaar dat wij je aanraden om de recentste apps weg te doen en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.