Het kan gebeuren zodra je de camera op jouw Vivo Y23 start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En als de camera van je Vivo Y23 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Vivo Y23 weer werkt.

We zullen dus zien wat je moet doen zodra de camera-app op jouw Vivo Y23 één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-vivo-y23

Wat te doen als de camera van jouw Vivo Y23 niet meer werkt?

1- Start je Vivo Y23 opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten proberen als de Vivo Y23-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, soms kan het komen door een eenvoudige storing. Als dit zo is , is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet omdat deze niet is geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Vivo Y23

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Vivo Y23. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Vivo Y23-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Vivo Y23 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Vivo Y23 in conflict is met de camera-app. Indien je wilt weten of dat zo is, moet je de Vivo Y23 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de recentste apps weg te doen en dan te testen of het probleem opgelost is.