Het kan zijn dat je de camera op jouw Vivo Y22s start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En als de camera van je Vivo Y22s niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Vivo Y22s opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken hoe je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Vivo Y22s één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-vivo-y22s

Wat te doen als de camera van jouw Vivo Y22s niet meer werkt?

1- Start je Vivo Y22s opnieuw op

Het eerste wat je zou moeten proberen als de Vivo Y22s-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, af en toe kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Vivo Y22s

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Vivo Y22s. Om dit te verhelpen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het Vivo Y22s-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Vivo Y22s opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Vivo Y22s in conflict is gekomen met de camera-app. Als je zou willen weten of dat zo is, moet je de Vivo Y22s herstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat echt een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Wij recommanderen hiervoor om de recentste apps te deïnstalleren en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.