Het is misschien weleens gebeurd dat je de camera op jouw Vivo X80 start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En als de camera van je Vivo X80 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Vivo X80 weer werkt.

We zullen dus zien wat je moet doen als de camera-app op jouw Vivo X80 één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-vivo-x80

Wat te doen als de camera van jouw Vivo X80 niet meer werkt?

1- Start je Vivo X80 opnieuw op

Wat je als eerste kan doen als de Vivo X80-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, af en toe is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet omdat deze niet is geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Vivo X80

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Vivo X80. Om dit op te lossen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Vivo X80-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Vivo X80 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, betekent dit waarschijnlijk dat een recent geïnstalleerde app op jouw Vivo X80 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de Vivo X80 herstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de recentste apps te verwijderen en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.