Het kan gebeuren zodra je de camera op jouw Vivo X60 Pro start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En als de camera van je Vivo X60 Pro niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Vivo X60 Pro weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je moet doen zodra de camera-app op jouw Vivo X60 Pro één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-vivo-x60-pro

Wat te doen als de camera van jouw Vivo X60 Pro niet meer werkt?

1- Start je Vivo X60 Pro opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten proberen als de Vivo X60 Pro-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet omdat deze niet is geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Vivo X60 Pro

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Vivo X60 Pro. Om dit op te lossen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Hiervoor moet je naar het Vivo X60 Pro-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Vivo X60 Pro opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Vivo X60 Pro in conflict is met de camera-app. Indien je wilt weten of dit het geval is, moet je de Vivo X60 Pro herstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Vandaar dat wij je aanraden om de meest recente apps te deïnstalleren en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.