Het kan zijn dat je de camera op jouw Vivo X51 start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En als de camera van je Vivo X51 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Vivo X51 weer werkt.

We zullen dus zien wat je moet doen als de camera-app op jouw Vivo X51 één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-vivo-x51

Wat te doen als de camera van jouw Vivo X51 niet meer werkt?

1- Start je Vivo X51 opnieuw op

Het eerste wat je moet proberen als de Vivo X51-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, misschien is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Wanneer dat het geval is, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Vivo X51

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Vivo X51. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het Vivo X51-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Vivo X51 opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Vivo X51 in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Vivo X51 herstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Vandaar dat wij je aanraden om de meest recente apps te deïnstalleren en dan te controleren of het probleem opgelost is.